2011 blir 2012

Då var 2011 snart slut och året hat gått med en rasande fart.
Ikväll kommer vänner till famlijen och menyn består av:
Förrät/mingel
Snittar med en vindruva till hatt
Varmrätt
Oxfilé med potatisgratäng som granne, till det serveras hemmagjord rödvinssås och vitlökssmör, sallad ingår.
Efterrätt
Hemmagjord glass på en bädd av varma frukter och vitchoklad
Här sparar vi inte på krutet, är det Nyår så är det Nyår!
Bild från tumblr

Cats will hug you in your sleep

 

 


Fem fulla sidor

Efter två dagar, fem fulla datorskrivna sidor och många godisar är jag nu klar med allt skolarbete! Känns väldigt skönt att få gå på riktigt jullov nu utan en massa arbete som släpas efter mig.

Hos farmor

Några få bilder från när vi hade lilljul hemma hos farmor (förra veckan) med ena halvan av släkten.
Läskigaste tomten farmor har...

Johan, Gabriel och Samuel

Fjärde advent

Tomten kom med glädjetårar

Då var julafton över och nu taggar man till Nyår! Gårdagen blev den bästa julen hittills - "Ett päron till farson - firar jul" och glädjetårar som sprutade. Tomten tyckte att jag hade varit extra snäll detta året så jag fick BILJETTER TLL COLDPLAY I STOCKHOLM nästa i augusti!!!!!! GAAAAAH!
Lovikavantar, stickade strumpor, macro och vidvinkel "obejktiv" till iPhonen, nagellack och pengar (ej med på bilden). Även en hel del choklad! :-)

Glad tjej!

Jag har fått de bästa julklapparna någonsin! Men vad de är berättar jag imorgon ^^

 


Julen är grön

Grön jul i år... lite tråkigt att den vita snön inte lyser upp gatan som alla tidigare år, men men det finns inget att göra å t det. Snart är släktá på väg hit och julen inleds med Kalle Moreus och Kalle Anka.
Såklart att våran katt Greta skall få paket. Det är räkor, men ssschh(!) så hon inte hör!

Önskelistan 2011

Detta är vad jag önskar mig i julklapp + en hårddisk på 500GB hade suttit fint!
Tygkasse - Avanna. iPhoneskal - iphoneskal.se. Tröja - ginatricot.  glittriga Dr.Martens - drmartens. Ny Fred Perry väska (min håller på att falla isär) - junkyard.

Lights in Göteborg - bildbomb

Att fotografera i Göteborg när det är mörkt ute och utan stativ var lite smått jobbigt. Men jag blev jättenöjd med resultatet iaf! :-)

Julstämmning - check!


Vart är alla?

Kom till skolan, väntade på att lektionen skulle börja, frågade lärarna vart min lärare var och min fotogrupp, satte mig vid datorn och fick reda på att vi fick jobba hemma - så nu är ingen i min grupp här i skolan... Så nu sitter jag här i skolan och jobbar på med min Pet Shop Boys-affisch och nu är den klar.

Så här blev den, lite minimalistisk precis som Pet Shop Boys!
- insåg precis hur mycket bilden slaktas när man sparar den som JPEG :-(

Vinter utan snö

"Klockan är Lucia och vi plockar fortfarande färsk persilja utomhus!?" - En kompis till mamma och pappa citerade detta.

00.13

Hmm... borde nog gå och lägga mig nu?

 


PSB

Sitter just nu och gör ett arbete om Pet Shop Boys! :-)
bilder från google.

Julen är nära

Man känner att julen är nära nu. Alla på gatan har tagit fram julpyntet och city är utsmyckad med julgranar, adventsljus och belysning är uppsatt i träden ovanför cykelställen. Här hemma är det också julpyntat och klart, så nu fattas bara granen!

Something new

Ändrade lite i färgerna :-)

Du vet, det där håret på huvudet

Yes! Imorgon blonderar jag mig. Det blir förmodligen något år det isblonda hållet, heaven! Har haft det förr och har trivits väldigt bra i det och jag har ju en väldans tur att min kompis Rebecka, som utbildar sig till frisör, kan göra detta på mig med riktig färg och allt :-) Blir även en lite klippning på det.
Kanske inte riktigt så här ljust, men ljust skall det bli!
Bilder grån google.

Kent i mitt ♥


Jag är en byx-tjej!

Jag är en sån person som i princip alltid har jeans, linnen under alla tröjor och converse på fötterna och jag trivs inte särskilt bra i kjol eller klänning. Men vid enstaka fall händer det att jag drar på mig en kjol (dvs. max 7 ggr per år). Så nu har jag införskaffat en klänning - stoppa pressarna?! - som jag kan använda både till vardags och kalas. Så imorgon får klasskompisarna bereda sig på en pompig Lovisa som kommer i klänning och Dr. Martens till skolan.
Klänningen och bilden kommer från Vila.

RSS 2.0