LIGHT

Tre bilder från Ramsvik (buhu för den dåliga upplösningen), det stället var jättefint och jag hoppas få åka dit fler gånger med klassen!

STARBUCKS

Weekend mitt i veckan i härliga Göteborg och målet var Starbucks.
Drack min första kopp kaffe på Starbucks så nu har jag en punkt att stryka från min "bucketlist". Kaffet var gott, men det var säkert bara för att jag befann mig på mitt drömställe. Så nu har jag skrapat ihop några vuxenpoäng ;-)
Jungfrun fick sig ett par ben

Skal

Äger sju stycken skal till min iPhone. Dessa fyra är de mest intressanta i min "samling", resten är ett lilla och ett blått i silikon och ett svart i hårdplast. Skalet högst upp från Xqisit är mitt senaste inköp och jag älskar färgerna jättemycket, skalet får mig att tänka på våren! Det vita med gula amöbor på är från iLuv och lyser i mörkret, hur coolt är inte det?!

Praktik

Då var det bara en ynka dag kvar på praktiken och jag vill inte sluta! Har haft tre väldigt lärorika och roliga veckor och jag hoppas få uppleva lika roliga nästa år igen :-)


Tattoos

"Tatueringar är bara för kriminella och gamla sjömänn!"
Ja, det "är" rätt. MEN det var förr i tiden! I dagens nu så tatuerar sig folk för att beskriva sin resa genom livet.
Jag är en väldigt kreativ person och skulle gärna vilja smycka mina ben med tatueringar. Och jag har fått höra att det är dumheter att tatuera sig och det är bara "pundare" som gör det. Visst, det finns vissa tatueringar som inte är fina alls men jag hade inte tänkt att tatuera in något sådant. Genom att tatuera mig så vill jag ändra synen på tatueringar och dess anhängare, jag vill visa att även vi som har vett och förstånd innanför pannbenet också kan skaffa tatueringar.
Jag har i ca. två år drömt om en sugar skull-tattoo (en dödskalle utsmyckad med snirklar, stjärnor, amöbor m.m) och en dag skall denna dröm bli sann, denna dödskalle skall sitta på insidan av vänster vrist. För mig betyder tatueringen 'ett liv efter döden' - vilket jag tror på, jag tror att man föds på nytt och det är det som jag vill att min önskade tatuering skall förmedla.
Det finns även andra tatueringar som jag har tittat på och genom dessa vill jag hylla mina mamma och pappa som alltid finns där och som alltid har hjälpt mig. Till pappa har jag tänkt en ugglas kropp med en stormtrooper som huvud, därför att min pappa är en av de smartaste jag känner och båda han och jag gillar Star Wars. Till mamma har jag tänkt ett ankare som är utsmyckat, därför att hon finns alltid där i vått och torrt.
bilder från weheartit

Valentine's day

Hörde en person säga "Alla Hjärtans Dag är bara en ursäkt till att proppa i sig choklad och köpa fåniga nallebjörnar till varandra". Den personen har rätt, men det är liiite roligt att få kort och choklad från mamma och pappa! Så Alla Hjärtans Dag är årets "chokladdag".

Feber och yrsel

Usch, HATAR förkylning :-'(


RSS 2.0